به همت دفتر فرهنگ اسلامی نشست "جاهلیت مدرن" باحضور دکتر رائفی پور کارشناس برجسته مهدویت در سالن شهید آوینی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد .

این مراسم که با استقبال دانشجویان همراه بود ، استاد علی اکبر رائفی پور محقق برجسته مهدویت ضمن تبیین جاهلیت مدرن به برشمردن نشانه های آن در روایت پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: امروز دشمن از طریق تبلیغات نیاز افراد را مدیریت می کند .

استاد رائفی پور جهل را نبودن عقل دانست و اظهار داشت: جهل مثل باطل حقیقت وجودی ندارد و تنها وقتی عقلانیت نباشد می گوییم جهل بوجود آمده است .

وی با هشدارنسبت به مدیریت نیاز مردم از طریق تبلیغات فریبنده از سوی دشمن تأکید کرد: غرب بسیار بر روی افکار ما کار کرده اند در عرض ۳۰ سال سعی کرده است بر روی سلیقه های ما تأثیر بگذارند و اروپایی ها امروزه سعی می کنندبا به وجود آوردن نیاز هایی در وجودما، ما را مدیریت کنند .

این محقق افزود: وقتی جهل در جامعه ای به همه گیری برسد تبدیل به فرهنگ عمومی می شود و اینجاست که کار خراب می شود . وی به آشنایی با باید و نباید های دشمن شناسی اشاره کرد و افزود: وقتی به تبیین جریانات می پردازیم گوی را از دشمن می رباییم که باید دشمن شناسی به روز و برمبنای اعتقادات مورد بررسی قرار گیرد.

این محقق برجسته مهدویت و دشمن شناسی در نشست جاهلیت مدرن گفت : نباید اجازه دهیم دشمن نیازهای ما را مدیریت کند ، وی مهمترین مسأله امروز کشور را پرداختن به معضلات اساسی مردم دانست و خاطر نشان کرد : به جای ایجاد دعواهای سیاسی، مردم را نسبت به دسیسه های دشمن آگاه سازیم و آنان را از جهل و غفلت به اوضاع کنونی خارج سازیم .

وی به برخی عدم هماهنگی شهرسازی با فطرت الهی اشاره و تصریح کرد: در هنر و معماری اسلامی و الهی نوعی هارمونی وجود دارد که امروز رعایت نمی شود . این عضو مرکز مطالعات فرهنگی در آمریکا در پایان وظیفه دانشجویان را شناساندن جاهلیت مدرن به دیگران دانست .

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا